Monday, September 27, 2010

DiaSa!


Her alışverişte beni ya çileden ya da marketten çıkaran marketler zinciridir DiaSA.
Bir kış günü işlere ara verip DiaSa'ya gittim. Buz gibi kola aldım... Bir de Nestle çikolata.
Mutlu olmam lazımdı. Zira ihtiyacım vardı. Bağımlıydım.
Adam paramı alırken bana "bu soğukta kola mu içilir" diye sordu.
İyi niyetine eyvallahtı da, sana ne arkadaşım, biliyorum kötü olduğunu ama bağımlıyım.
Üstelik sen bu kapitalist zincirin halkalarından birinde çalışan kişisin.
Bana bunu satmak zorundasın. Böyle diyor kapitalist kanun.
Ayaküstü hümanizmin ne gereği vardı? Satmak zorundaydın bana o malı.
Parayı alıp kasaya attıktan ve fişi kestikten sonra ne anlamı vardı hem bu lafın.
Bu arada o zamanki iş yerimin bulunduğu yerde DiaSa'dan başka market ya da bakkal yoktu.
"Gidip başka yerden alsaydın" demek de seçeneklerden biri değildi yani..

Neyse, ben yine önümdeki kolamı içeyim. Hmmm... Hayatın tadı!

No comments:

Her zaman sarhoş olmalı. Her şey bunda: Tek sorun bu. Omuzlarınızı ezen, sizi toprağa doğru çeken zamanın korkunç ağırlığını duymamak için, ...